آن سوی زندگی ...

خونه ی دوم و جدید من
بعد از 3 سال وبلاگ نویسی و کوچ از خاطرات تلخ و شیرین روزهای این 3 سال ک نوشته بودمشون..حالا دوباره از نو یجای نو ی وبلاگ نو ..
بی مرز و همونطور ک هستم ، از خودم حسم زندگیم مینویسم .

مهم مهم مهم مهم بسیار مهم

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ب.ظ

در کنار بیماری هایی ک این روزا غوغا میکنه ، ویروسی هست ک ازونجایی ک ما خیلی مثلا اس لا می تشریف داریم کمتر راجبش اطلاع داریم .

چون کمتر اطلاع رسانی میشه و این فااااااجعه س 

فاجعه س وقتی میتونیم جلوی ناگواری ها یا پایان زندگی یا غم دیگران رو فقط با ی تدبیر و اطلاع رسانی کاهش بدیم این کارو نکنیم ...


بجز سرطان سینه ، سرطان گردنه ی رحم از مهمترن سرطانهای شناخته شده در جهانه .

ک خییییلی ساده قابل پیشگیریه ولی ما در جامعه ی لال های پول پرست مثلا متد ین زندگی میکنیم ک نمیدونم چرا انقدر شل گرفتن این موردو .

در کشورهای دیگه . اروپا و امر ی کا . در سنین 9 تا 12 سال برای تمام دختران نوجوان واکسنی ب نام گار دا سیل (گارداسیل) تزریق میشه ب صورت رایگان !!!!! 

ک این واکسن جلوگیری میکنه از ابتلا ب نوع پرخطرتر و خطرناکتر ویروس پاپیلومای انسانی ک عامل 70 درصد از سرطانهای رحمه . 

توصیه شده قبل از اولین تماس ج ن س ی تزریق بشه . چرا ک اثرش تقریبا 100% هست .

از طرفی توصیه کردن اگر زیر 26 سال هم هستید حتما تزریق کنید چون میتونه باز هم موثر باشه ..

و همچنین برای آقایان هم کمک کننده ست چون این ویروس اچ پی وی یا همون پاپیلومای انسانی در مردان هم میتونه ایجاد خطر بدخیمی و سرطانهایی کنه . 

سرطان دهان .. حنجره . و آ ل ت ت ن ا س لی و م ق ع د . 

بهداشت  ج  ن  س ی و داشتن شریک سالم و یکتا (ن چند پارتنری) کاملا کمک کننده ست ولی..

نکته اینجاست ک شما ممکنه از همون یک شریکتون بگیرید . 

و جدیدا میگن ممکنه عاملی غیر از س ک س هم داشته باشه و انتقالش از طریق حوله یا آب آلوده هم تا حدی ممکنه ولی .......... ولی ولی راه اصلی اون تماس ج ن س ی محافظت نشده یااااا 

تماس پوست ب پوسته 

یعنی حتی ک ا ن د و م هم نمیتونه کاملا پوشش بده حفاظت رو 

این ویروس عامل زیگیل ت ن ا س ل ی هست .

ک انواع بسیاری داره ک چند نوع آن های ریسک یعنی پرخطره 

ک شانس ابتلا  بدخیمی ها رو افزایش میده 

در خانم ها چک آپ های دوره ای زنان اکیدا لازمه .

هر توده ی گوشتی ک در اطراف یا داخل بدن خودتون یا شریکتون دیدین شدیدا نیازمند بررسی ست چون ممکنه زیگیل باشه و باید از بین بره گرچه از بین رفتنش خود ویروس رو در بدن از بین نمیبره .

در خانم های بالای 30 سال باید نوعش مشخص بشه .. ک مشخض شه پرخطره یا کم خطر


این ها توضیحات کلی بود ولی حرف من چیز دیگه ایه .

سرطان رحم روند کندی داره . سالها طول میکشه اگرررر قرار باشه تبدیل ب بدخیمی بشه پس میشه با معاینات دوره ای و پاپ اسمیر تشخیصش داد و با ی جراحی زندگی رو ب فرد کاملا برگردوند . ولی نکته اینجاست ک در کشور ما 

نمیان توصیه کنن حتی این واکسن رو . نمیگیم مثل اون ور آبی ها بیان خودشون تزریق کنن و مجانی 

چون واکسن گرونیه .. حدود 1 میلیون تومان . ولی ارزش زندگی سلامت جسمی و روحی شما رو نداره یک میلیون تومان ؟؟؟ ک این هزینه رو کنید ؟؟؟

خواااااهش عاجزااانه ی من اینه 

ک اگر دختری دارید .. در سنین نوجوانی همون 12 سالگی ... ببریدش و این واکسن رو براش تهیه و تزریق کنید . 

1میلیون امروز ارزش این رو داره ک فردا دخترتون متحمل هزینه یا دردهای روحی و جسمی بیشتری نشه .

اگر زیر 26 سال هستید و هنوز ازداج نکردید خواهشا تزریق کنید . 

و اینکه حتی برای پسرتون میتونید این کار رو کنید اما دخترها در معرض خطر بیشتری هستن و علم ثابت کرده برای خانم ها این ویروس خطرساز تره 70% 

و البته اگر برای پسرتون تزریق کنید لااقل فردا روزی نمیاد دختر ی فرد دیگه رو نادانسته مبتلا کنه .

چیزی ک دیدم و متوجه شدم این مساله بیداد میکنه ولی در سکوت .

نمیفهمم چرا براش کاری مثل اطلاعرسانی انجام نمیدن چون ب شدت شیوع پیدا کرده .

ب چشمم دیدم ...


لطفا مراقب خودتون و بچه هاتون باشید ..

قطعا اگر روزی در این خراب شده ب زندگی ادامه دادم و فرزند دختری داشتم .. این کارو براش انجام میدم و چ بسا برای پسرممم بکنم ک پسفردا از یک خانم دچارش نشه .


کار خیلی سختی نیست .


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۹

نظرات  (۶)

اصولا" آقایون در محیطهایی که محدودیت دارن شیطونتر میشن !! ایشالا خدا گاز و بشگونهاتونو زیاد کنه ولی خداییش بانو کیفشم بیشترههههههه :)))
اون قضیه شیر جالب بودا حتما برامون بگو مخصوصا برای همسرم که فکر کنم کلسیم اصلا نداره چون خوردن لبنیاتش تعطیله و جالبه یکی از دستگاههایی که باهاش سروکار داره دستگاه پوکی استخونه!! ولی من مطمئنم با نوشابه اون یه ذره کلسیمم به فنا داده.
مبارکه مرتب شدن خونه راحت شدیاااااا دست مامان گلی درد نکنه.مامانا که بیان آدم دلش قرص میشه از این جور کارا.
مطمئن باش جایی دیگه خدا به یه طریقی این مسبب آرامش بودنتو جبران میکنه.معتقدم خدا وقتی کاری برای بنده هاش میکنی خیلی دوست داره و بهت یه چشمک میزنه شاید برای خودش اینقدر حساس نباشه کلا جیگره این خداههه . امیدوارم خودش آرامش و دلخوشیو زیاد کنه.
ماجرای بسیار مهمت محشر بود چقد خوب شد که گفتی من اصلا" قضیه اون آمپولو نمی دونستم.چرا باید بزارن آگاهی عمومی کم باشه اونم برای قضیه ای به این مهمی!! حرفت کاملا متینه چکاپ واقعا" لازمه و ضروری
ممنون بابت یادآوری و دلسوزیت بازم متظر این مطالب خوبت هستم.مرسییییییییییییییییی

پاسخ:
قررربونت مینا جون
حتما میگم عزیزم 
مینا من هرروز 20 تا 30 تا بازدید دارم ولی فقط تو کامنت میزاری :))
من راضی ام فقط بقیه بخونن و بدونن وواقعا نمیدونم چرا اعلام نمیکنن ب مردم
قبول داری اینجور وقتا آدم شیطونتر می شه... مخصوصا بدونی به جز خودتون کس دیگه هم خونه هست.. ادم دلش واسه همسرش بیشتر تنگ می شه....به آقای دکتر حق بده که شیطونی کنه.


من این مورد رو نشنیده بودم..واکسن رو می گم..


این سالاد چی شد..خورده شد؟؟؟


پاسخ:
آااااره بابا خورده شد 
انگار بچه ی خونمون یکم بزرگ شده دیگه نمیگه نمیخورم و اه کرفس و اوه فلان 

منم این موضوع رو شنیده بودم و واقعا متاسفم برای جامعه ای که به سلامتی افرادش اونجور که باید و شاید اهمیت نمیده. مرسی که اطلاع رسانی کردی.
پاسخ:
عزیزم 
کمترین کار در حد توان بود 
مرسی بانو جان پست فوق العاده ای بود. از اون پستا که من هیچ اطلاعی ازش نداشتم متاسفانه. 
مرسی که اینقدر آدمای اطرافت برات مهمن :*
پاسخ:
بخدا اگر میشد ب تمام کشورم اعلام میکردم 
کمترین کاره بعنوان ی مثلا انسان 
خواهش عزیزم 
تست پاپ اسمیر رو شنیده بودم

اما مابقی رو نه

اطلاعات جالبی بود
کلا اطلاعات پزشکی که میذارید اطلاعات مفیدیه
ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم 
ادمین دوسدارم برگردم ب قبل ک پستام بیشتر اموزنده بود تا روزنوشت 
ولی واقعا احتیاج دارم با روزانه نویسی ام ذهنمو سبک کنم وگرنه سعی میکنم بیشتر اموزنده بزارم 
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۲۴ مامان ایلیا
عزیزم من سبزیجات رو با مایع می شورم ...نشنیده بودم با سرکه..بعد ضد عفونی میشه؟؟...جالب بود برام
راستی واسه تست پاپ اسمیر...نگران شدم ...جدیداً زیاد خبر بیماری می شنوم ...می ترسم از بیمارستان و آزمایشگاه و ...
پناه بردم به گیاه خواری
پاسخ:
عزیزم بیماری بی داد میکنه ک علت زیاد دارع 
منم ولی سعی کن نترسی 
و تست هم بده هر یکی دو سال 
گیاهخواریتم بکن چ بهتر 
اره ضدعفونی میکنه گلم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی